Witaj!
Rejestracja

 
Informacje na temat nadchodzącej aktualizacji

#1
[Obrazek: YDEZBUZ.jpg]

Informacje na temat nadchodzącej aktualizacji (2.7)




Witajcie, w tym wątku chciałbym poruszyć temat nadchodzącej aktualizacji.

Zaczynając, odpowiem dlaczego trwa to tak długo.
Jest to spowodowane tym, że cała infrastruktura serwera musi ulec zmianie.

Jak wiecie, lub też nie - obecna infrastruktura serwera korzysta w głównej mierze ze skryptów, ale generalnie od aktualizacji 2.4
wprowadzane rzeczy starałem się w miarę możliwości robić jako plugin.

Okazało się, że serwer osiągnął już swój limit ilości map/mobów zachowując przy tym przyzwoitą wydajność.
Wprowadzone zmiany od października znacznie zmniejszyły maksymalną możliwą ilość osób online na raz bez żadnych lagów czy ścinek,
wcześniej było to nawet 180 osób (30.09.2020) bez jakichkolwiek problemów z wydajnością, później stopniowo spadło to do 150 (listopad 2020)
a teraz przez wprowadzenie Wakacyjnej Mapy, na której znajduje się ponad 60 mobów ta liczba spadła aż do 120, co ukazuje
jak wyglądałby serwer pod względem lagów po wprowadzeniu nowej mapy bez zmiany infrastruktury.

I na ten problem przychodzi rozwiązanie - Nowa Infrastruktura serwera, polegająca na tym, że KAŻDE expowisko, KAŻDA mapa jest
postawiona na osobnym serwerze, a nie tak jak obecnie, wszystkie mapy na jednym. Działanie podobne do channeli w metinie lub sektorów na serwerach HC.

Jakie wyniki (ilość graczy online w jednym momencie bez lagów) będziemy w stanie osiągnąć po wprowadzeniu nowej infrastruktury?
Na pewno dużo wyższe niż obecne, jesteśmy pewni, że będziemy w stanie utrzymać na spokojnie 200/220 graczy, a może i nawet 250. (i to po dodaniu mapy)

Możliwe do uzyskania wyniki wyglądają dobrze, ale czy dobrze się nad tym pracuje?
Wcale nie jest to takie łatwe i szybkie. Każdy element serwera, każda mapa, każdy NPC, każdy item musi zostać napisany na nowo, jeszcze raz,
ale tym razem nie w skrypcie, lecz jako plugin. Obecnie na serwerze jest parę takich rzeczy, które zostały już napisane, ale one i tak wymagają
przerobienia, aby mogły prawidłowo działać na nowej infrastrukturze (między serwerami). Całe prace nad tą infrastrukturą trwają już kilka miesięcy,
a tak na prawdę, to gdzieś mniej więcej od wakacji zeszłego roku zacząłem stawiać w tym pierwsze kroki (nauka komunikacji między serwerami, itp.).

Chciałbym również w tym miejscu zdementować plotkę, która lata po serwerze i mówi, że rzekomo zapowiadałem aktualizację na moment
wbicia przez 20 osobę 125 poziomu. Parę osób na forum jak i na ts niekiedy pyta się mnie, kiedy ta aktualizacja, bo miała być na 20 max leveli.
Otóż prawda jest taka, że na 20 max leveli miały dopiero zostać rozpoczęte prace i faktycznie zostały rozpoczęte, a to, że nie dałoby się zrobić tego inaczej
sprawiły, że muszę napisać tę nową infrastrukturę i trwa to po prostu tak długo, bo tak jak pisałem nie jest to łatwe.

Jeszcze do końca wakacji powinniśmy otrzymać nową maszynę z lepszym procesorem, co z pewnością zwiększy limity wydajności.

Czy będą jeszcze jakieś korzyści z tej infrastruktury oprócz tych wymienionych?
Na pewno będzie to decentralizacja lagów, mianowicie jeżeli na jakimś expowisku będzie dużo osób, to tylko i wyłącznie na nim będą odczuwalne lagi.
Drugą rzeczą jest mniejsza podatność na awarie. Aktualnie jeżeli serwer się wysypie, to nie działa cały, a tak to po prostu jedna mapa nie będzie działać.
Trzecią rzeczą będą szybsze restarty. Taki pojedyńczy serwer z expowiskiem włącza się w mniej niż 10 sekund.

Kiedy będą testy? Pierwsze testy, na początku dla samej administracji planowane są na 1 max 2 tydzień sierpnia, a potem
stopniowo liczba testerów będzie powiększana, zapewne rangami np. później osoby z hyperpremium potem premium a na końcu dla wszystkich.
Generalnie plany są takie, aby nowa infrastruktura została oficjalnie wprowadzona na serwer do końca sierpnia.

Czyli kiedy teoretycznie można spodziewać się finalnej aktualizacji 2.7? Najpierw musi zostać wprowadzona nowa infrastruktura,
a tak jak pisałem, będzie to miało miejsce najpóźniej do końca sierpnia, a potem już prosta droga do wprowadzenia samej aktualizacji (max 2 tyg).

Chciałbym na koniec dodać, że ta zmiana jest konieczna, a dodanie nowej mapy bez zmiany infrastruktury graniczy z cudem, a zwłaszcza
z obecnymi planami, aby otworzyć ją na starcie z trzema "sektoro-channelami" aby wszyscy mogli na spokojnie poexpić.

Przygotowałem również filmik prezentujący obecny postęp prac omawianej przeze mnie infrastruktury:


Tutaj link jeżeli odtwarzacz nie działa: https://www.youtube.com/watch?v=3MLIevsY3sk


[-] 10 użytkowników lubi ten post.
  • AtomowyAdam, Danio!, Lorax007, MaszBaNaNa, niemiec, Poko, PsychologSnapa, SIRYEEH, X_ADAM_X9, Zipkowsky
Odpowiedz

#2
Jest mi miło poinformować was o tym, że około 4 godziny temu została otwarta pierwsza faza testów nowej infrastruktury!
Jak na razie, tak jak pisałem w poście wyżej, jest ona dostępna tylko dla naszej administracji, aczkolwiek przewidujemy otwarcie kolejnego etapu testów dla MaxLeveli oraz Sponsorów jeszcze w tym tygodniu!
[-] 1 użytkownik lubi ten post.
  • Lukkolo
Odpowiedz

#3
Można liczyć na update 128 do końca września?
[-] 5 użytkowników lubi ten post.
  • Agis, Kubapiat12345, Lorax007, Lukkolo, Zipkowsky
Odpowiedz

#4
(2021-08-17, 10:52)m2bob napisał(a): Można liczyć na update 128 do końca września?

Takie są plany, a na razie jesteśmy na dobrej drodze żeby tak się stało.
[-] 1 użytkownik lubi ten post.
  • crqt_lmaoo
Odpowiedz

#5
Wczoraj o 21:00 ruszyły już testy dla MaxLeveli i Sponsorów. Aby wejść na serwer testowy należy wpisać komendę /devtest.
Na moment pisania tego posta dostępna jest tylko mapa spawnu. Jest to spowodowane tym, że w niecałe 30 minut znaleźliśmy dużo błędów i teraz muszę je wszystkie naprawić, a po tym znowu wszystkie mapy zostaną włączone. (czyli dzisiaj lub jutro)
Odpowiedz

#6
Jest mi miło poinformować was o tym, że właśnie jutro po godzinie 20:00 startują otwarte testy dla wszystkich graczy!
Nie będzie trzeba także już wpisywać komendy /devtest, ponieważ wszystkie dane będą już przerzucone przed startem testów.
Aby wziąć udział w testach wystarczy wejść na nasz serwer testowy, dostępny pod adresem: devtest.my-rpg.pl
Pamiętajcie, że aby wejść na serwer testowy i na nim grać, będziecie musieli być w tym samym czasie połączeni z serwerem głównym, jako weryfikacja posiadania dostępu do konta.
[-] 1 użytkownik lubi ten post.
  • marcin4123
Odpowiedz

#7
Właśnie wystartowały testy dla wszystkich graczy. Teraz wszystkie mapy powinny być cały czas dostępne (chyba, że będę coś robił).
Chciałbym również w tym poście poinformować, że osoby, które zgłoszą dużo błędów (nie mogą się powtarzać) zostaną wynagrodzone po wprowadzeniu infrastruktury.
Aby wziąć udział w testach wystarczy wejść na serwer pod adresem: devtest.my-rpg.pl oraz być w tym samym czasie połączonym na serwerze głównym.
[-] 1 użytkownik lubi ten post.
  • uzse
Odpowiedz

#8
Gdzie można zgłaszać błędy?
Odpowiedz

#9
(2021-09-18, 10:33)uzse napisał(a): Gdzie można zgłaszać błędy?

U Żurka na ts3.
[-] 1 użytkownik lubi ten post.
  • uzse
Odpowiedz

#10
Aktualnie jesteśmy na ostatniej prostej do wydania aktualizacji z nową infrastrukturą!
Wszystkie zgłoszone przez was błędy od momentu publicznych testów dla wszystkich, zostały już w 95% naprawione.
Jeżeli mogę prosić osoby, które zgłosiły mi jakiś błąd żeby sprawdziły czy dalej on występuje.
Odpowiedz



Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  MY-RPG 2.9 (Metiny) Zapowiedź Aktualizacji Zurek1337 5 958 2022-08-23, 03:15
Ostatni post: Rokita
  MY-RPG 2.8 (Kopalnia) Zapowiedź Aktualizacji Zurek1337 0 987 2022-05-28, 19:09
Ostatni post: Zurek1337
  Zakaz Łączenia Kont - Informacje Zurek1337 0 1910 2022-02-12, 21:26
Ostatni post: Zurek1337
  MY-RPG 2.7 (Atlantyda) Zapowiedź Aktualizacji Zurek1337 9 3728 2022-02-12, 14:39
Ostatni post: MrXzEnek
  MY-RPG 2.6 (Port Rybaka) Zapowiedź Aktualizacji Zurek1337 20 22377 2020-12-22, 21:22
Ostatni post: xEmilvss_

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości